Passa al contingut principal

La sort.

La sort.

La sort és capritxosa, si la vols tenir has de arriscar-te.
Si no, no la tindràs mai de la teva banda.
Que tingui una mica de sort algun dia encara que sigui per pena.
La meva vida recula darrere de les teves passes.
Menjo per menjar, camino per caminar, a ras de terra.
Sóc una enquesta Omnibus, vaig fent-me les mateixes preguntes, després d’un temps determinat, jo sóc el mateix univers, però canvia la meva mostra. Canvio, però no tant.
Res canvia tant com esperava.
Potser hauré de resignar-me.
Sembla que tot el que desitjo arriba a mi molt lentament.
Hauré de acontentar-me en ser una dona independent.
M’imagino que tornes d’un dia llarg a casa i em prepares el sopar.
Tornar a començar costa tant.
Tothom algun dia o altre té que tornar enrere. He tingut que retrocedir tants cops.
Solament voldria saber quina es la fórmula estratègica per poder-te enamorar.
Una bruixa diu que ha de trobar parella aviat, que entre l’any que costa enamorar-se, l’altre any de conviure junts i que surti bé, se li passarà el temps i es farà massa vella.
Després està el temps per saber certerament si aquella parella és la precisa per poder-ne tenir fills.
Està clar que en aquesta vida si vols alguna cosa t'has d'afanyar, i escarrasar. Si vols ser feliç t'ho has de guanyar.
La sort sempre està de la banda del guanyador, del que arrisca.
Què és arriscar? Arriscar a un mateix número tot diuen que és la manera encertada de tenir més provabilitats de guanyar la partida.
La vida és un joc.
Arriscar també pot voler dir aventurar-ser, buscar insaciant-ment entre la malessa a veure si trobes alguna cosa emocionant. No conformar-te amb el primer que trobes.
El resultat està en la gent que m'envolta, la gent que està en parella pateix perquè acaba de rodar tot plenament, de complau-re al 100% les seves necessitats; però diuen que compensa la companyía i que fins hi tot pots arribar a confiar en una altre persona que no siguis tu. Però pots estar fent moltes coses per una altre persona, que al cap i a la fi, no et correspón o no t'omple del tot. Et quedes a mitges.
També hi ha gent que opta en estar sol, o fer-se l'independent, dir que no depèn de res, que pasa de tot, que no li afecta res. Viuen el moment, de flor en flor, de forat en forat, fins que cau a l'últim del que no sortirà.
Potser poden tenir més experiències vitals, més aventures.
Potser no podem triar i ens toca el que ens toca, a mi crec que m'ha tocat la segona opció de manera de viure.
Vaig néixer la primera a la família, vaig ser filla única, vaig que tenir que jugar molt de temps tota sola. Vaig tenir que apendre a fer-me les coses sola, amb una mare de 20 anys i escaig. A classe cordaba a tots els companys les sabates, encara que jo sempre portaba sabates amb velcro.
Sempre volia que la meva mare em tallés el cabell el més curt possible.
Em vestia sola sempre desde ben petita. I sempre dibuixant i intentant aprendre a escriure i a llegir. Vaig aprendre a llegir uns dos anys abans del que em tocaba. Obria el calaix de les cartes de la meva mare i intentaba copiar la lletra. Miraba els contes i intentaba endivinar el que explicaben.
Tenia totes les parets de casa pintades amb dibuixos de ceres.
Sempre he fet les coses sola, la majoria de coses les he aprés tota sola.
Cada dia aprenc un munt de coses.
Vaig aprendre a sommiar i a fer-los realitat.
Poc a poc sembla que vaig aconseguint tot allò que desitjava.
De nena sempre estava plantejant-me com seria el meu pis, com el decoraria, sempre feia croquis per fer-me una idea.
També somiava amb les pel·lícules, les veia al cine, i em posava a dibuixar les escenes, després les representava amb la meva extensa col·lecció de Playmobil.
A l’hora també llegia contes i els representava, o potser escrivia o dibuixava unes escenes inventades de com m’agradaria que fos la pel·lícula perfecte. No era conscient, ho feia perquè em divertia tota sola. No necessitava a ningú. Era filla única aleshores.
Dies tranquils.
Els dissabtes al matí em llevava molt d’hora, quan el meu pare s’anava al taller de motos que tenia a Gràcia.
Començava a treure tots els ninots de Playmobil i els expandia per tot el passadís de l’entrada del pis fins al balcó.
Feia cada una de les cases de cada família, els llits, la cuina; em tirava hores preparant l'escena.Per després potser deixar-ho correr.
Jugar per jugar.
Ara la cosa va per decidir a la teva vida.
No pots demanar res etern a una simple mortal.
No pots esperar res de ningú, no hi pots confiar.
Ara també has de jugar tota sola, amb les teves cartes, les que em vaig trobant al davant de casa meva. Avui m'he trobat l'As d'Ors.
Potser avui aconseguiré deixar de fumar una altre vegada.
Potser avui aconseguiré que entenguis que mai he volgut res de tu, que només m'agrada estar amb tu. Encara que el temps pasi més despresa, encara que no sapigués mai si et tornaria a veure, encara que sempre em diguessis que amb mi no pots ser feliç. Encara que diguis que no creus en l'amor. Encara que passi mil hores pensant en tu solament perquè em preocupa com estàs i el que faràs.
Potser no hi ha res millor a fer, que pensar en tu.



1187

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La forma de les coses

L'exposició "Pau Casals i l'exili" vol mostrar la vessant del compositor com a exiliat polític actiu i també el seu compromís amb la llibertat i la democràcia que el va portar a obtenir condecoracions com la Medalla de la Pau de l'ONU i la nominació al Premi Nobel de la Pau, través de les nombroses manifestacions i accions d'ajuda als refugiats, així com el compromís polític i la fermesa moral que el gran músic català demostrà en les seves intervencions públiques. Palau moja. 'La forma de les coses' ... reflexió sobre el fenomen del remordiment…escriure per escriure… parlar…on ens porta la imaginació…amb els ulls tancats…on s’encengué la primera llum…avui hi tornaré a tu en la recreació dels nostres records... L’escenari del meu cor... mar... al mar... a la nostre mar... la veig... me l’ensenyes tu... la meva mar... Les teves mans a la meva pell... als meus cabells... silenci.. vent...bogeria...cargolades... Perquè a la gent li agrada tant l’or

Molta densitat, molt baixa.

Molta densitat, molt baixa. Això provoca mals de cap i tristesa a la gent que hi viu a sota d’aquest cel. El cel de Barcelona. Ara ho entenc tot Ciències no ètiques- Ningú està preparat per la mort, per la fi de les coses, el nostre cervell no ho entén. Je ne compren pas. Rien de rien. A vegades va be mirar el temps. Saber quin temps farà. Avui és un dia radiant. El sol i els seus suaus raigs acariciaven delicadament la pell de la meva cara. Uns quants raig sortien directament del sol, des de el cel, travessaven els petits nuvolets, aterraven a les aigües en calma del port i rebotaven fins la meva pell. Nº2 100 clips labiados. Un personatge que troba la mala sort faci el que faci. Distorsión de la realidad. Autoculpabilidad de todo. Falta de autoestima No dejas que tu autoestima crezca. Remarquen el Català i escriuen en Castellà. Pensat i escrit en Català. Escultures de Barcelona. Historia de l’art. Història del nostre art. Quina

frutas salvajes

me decido a hincar los dedos... entre las teclas negras... el humo de un cigarrillo manual... de tabaco salvaje, de frutas salvajes... necesito una canción 1917, suena en un perfil... la robo... y suena...ya... es un buen tema para mi lista "sin palabras"... mecano vuelve... returns, retorné... las luces apagadas en una mañana de lunes festivo... llueve... es la mejor casa para estar mientras llueve, pienso... se escuchan las gotas caer sobre las cosas del patio... se moja todo... y crea una melodía delicada...sutil... como las carícias... de piel con piel que quizás tu nunca puedas sentir... se escapan las oportunidades... pasa el tiempo... solo quería explicar que encotré sus ojos en aquel semáforo... la otra tarde, y parece fácil, pero no lo es... para ese encuentro... han tenido que pasar unos 5 años... la última vez que los vi estaban detrás de aquel mostrador de helados... y se agolpan al galope todos nuestros momentos vividos... recuerdos...