3.11.09

Sancions socials marketinianes.


Paradoxes*
Cash flow* tenir-ne o no tenir-ne…
Transgressions
Usos socials
Sanció social.
Sans serif.
Amfitrió/ona?
Línia de salutació no es el mateix que un besa mans.
Snow leopard vodka*

Dones fent soroll. Noia orquestra. Hanne Hukkelberg / Melanie Valera / Burbuja.
Paraigües customitzats.
Re_ de res.
Entre la línia efímera entre la informació i la publicitat comercial.
El músic que va transformar l'art [+].
Freixenet reutilitza l’espot de l’any passat per felicitat el Nadal a la gent.
Congres de cocktails. Hotel Skipper.
A la gent li agrada l’Hotel Skipper.
Perquè?
Pel nom?
Abans els hi agradava l’Hotel Ommmmmmmm....però potser és massa profund.
Queda be dir que t’allotges a l’Hotel Skipper.
La gent intenta no fer el ridícul. Intenta evitar les sancions socials, la pressió social. Es sotmet.
I és que ens hem d’endinsar en aquest cercle viciós comercial, però s’ha d’enfocar en positiu, i pujar-se a la cresta de la ona i aprofitar el seu impuls, millor que arremetre contra ella sense discurs, sense ...
Quin és el teu objectiu?
Quina imatge vols projectar?
La vida és teatre.



No es tan estèticament intoxicant.
Les vaques fan memòria. Dics de platja.
Ventades a la ciutat.
Humor de veritat i en català.
Reflex de llum de sol, de bon matí, enlluernada.
Com als somnis als que la llum del sol t’enlluerna.

Allà al poble, a la plaça, no hi ha ningú. Preparen els dinars.
Se sent olor a menjar. Menjar bo. Sofregits. Mmmmm.
Les eres. La roba penjada a l’era, s’asseca al sol. M’assec a una pedra amb forma de seient.
La llum m’envolta. El sol s’endinsa en mi, a través de tots els punts de fuga de la meva pell, i s’endinsa fins als meus ossos. És llavors quan fa efecte la vitamina C.
( Temperatura Oº no vol dir que no hi ha temperatura).
L’enfocament.

No hi ha ningú a la plaça.
El vent arrossega les restes d’ahir. Respires profundament, fa una mica de fred, el fred just i necessari.
El moment teu. El teu moment.
Potser passa algú i et saluda, és inevitable, si estàs sola allà; ens mirem, als ulls, no podem fer-ho de ple, perquè els raigs de sol ens enlluernen tant que no ens deixen definir exactament els trets diferenciadors dels éssers.
(va néixer l'any que va sorgir el Punk, el 1977).

Les coses neixen.
Les coses sorgeixen de la fusió d’altres coses prèvies.
Així sempre ha d’haver existit alguna cosa.
Això és molt difícil d’entendre, ja que la nostra ment no sol estar preparada per entendre aquests conceptes tant abstractes.
Einstein ja ho deia, però ningú l’escolta.
RES S’ACABA NI COMENÇA, TOT EXISTEIX SEMPRE.
Com entendre això si des de sempre ens han educat per creure que les coses tenen sempre principi i final.
El petit vaixell de la consciencia sura al oceà immens de la inconsciència.



Neo art / nou art*
4 dimensions:

estan bojos aquest barcelonins??’
http://www.bcn.es/barcelogramas/index.html?idioma=cat

M’agrada sentir els texans de sempre a les meves cames. Texans nets, amb aquest tacte tèbiament rugós.
Despertar-me sentint-te dins meu.
Va créixer escoltant a Los Chichos.
Inspiració:
Dia i hora: dimarts 3 de novembre del 2009, 13h, o5 minuts*
La última hora.
Els dimarts són el pitjor dia de la setmana?
Tipus d’entorn:
Estàtic o dinàmic. Dins de l’entorn estàtic es pot definir específicament un entorn tipus plàcid, amb incertesa baixa; també pot ser previsible, amb incertesa mitja, sempre és, no obstant, un entorn simple.
En un entorn de tipus dinàmic, pots trobar l’entorn complicat o un de turbulent, que són sempre complexes. Llavors l’interessa és molt alta.
Perquè la gent no vol saber si col·lecciono papallones com ho feia en Darwin?

Has de tenir passió pel que fas, com en Darwin.
Llavors si tens passió pel teu producte o servei, allò que ofereixes, et dona igual el tipus d’entorn, encara potser t’estimes molt més que hi hagi un punt d’incertesa que t’envolti i així estimuli la teva inspiració. Les metes, petites, encoratgen i estimulen al cervell, aquell vell desconegut que sempre tria el camí desconegut i s’arrisca.
Sempre que no sigui un entorn hostil, aquest és més complicat, i moltes vegades sense gaire incertesa o si la hi ha no és tampoc molt estimulant.
El seguiment, s’han de tenir en compte tots els públics, sobretot els externs, la competència, els veïns, la família dels teus treballadors, els líders d’opinió, clients actuals i potencials, la societat en general i les tendències del moment.
Només ets client quan deus alguna cosa a algú, perquè la gent sol esperar alguna cosa a canvi d’allò ofert.
Tot això per aconseguir tenir un grau de defensa mig.
Projectar. Herois de cada dia. Noves propostes.
Adéu al vent del nord. Bufa i emportat tot allò que no és de profit.
El vent neteja, avui fa vent,.
Entorn llunya:
Paradoxes.
Corrupció, especulació, moralitat, ètica.
Entorn proper, gratuït.
L’alcohol en grans quantitats sol provocar l’etilisme. L’altre, ego. Dandee. Dandy & Girls.

Fases del diagnòstic intern:
-         Avaluació i cerca de millores a curt termini.
-         Redacció del pla d’acció per implantar millores a llarg termini.
-         Inspecció visual.
-         Estudi de dades i documents.
-         Detectar desequilibris.
-         Detectar el potencial.
-         Visionar
-         Plans..
-         Ocult: ser un suport per prendre decisions en situació de crisi i/o conflictes futurs.
-         Eficàcia.
-         Know-how secret. El secret?*
-         Reduir la intensitat de la rivalitat, cercar feed-back’s, cercar interessos comuns, i positivar energies.

Alta intensitat:

- Entorn estanc.
- Estratègia amb objectius massa alts.
- Mercat de competència perfecta.
- Pressió dels productes substitutius, ex.) cafetera tradicional vs. Nespresso
- Marge de seguretat.
Solució A: han de predominar les forces sobre les debilitats i han d’existir més oportunitats que amenaces, per anar be.

+ objectius:
- DIFERENCIAR-SE I MARCAR TENDÈNCIA.
-         Detectar desequilibris. Dubtes.
-         Detectar punts forts i punts febles.
-         Detectar punts potencials.
-         Decisions estratègiques.
·        defensiva: passiva o estable / resignada.
·        Reactiva: només reacciona davant agressions.
·        Ofensiva: anticiparia / prevista o proactivaà sistemàtica, prescindint de la raó i les dades, inconscient...

Frankenstein.
Reebook, Facebook. New kids on the block. The Pump. Smashing Pumpkins. Slash..
Noms de marca.
Patents* Talents, invents. Polivalents.

Estratègia de deriva: decisions quotidianes.

Innovador/drucker: tipus d’estrategies de l’empresari marketinià (I).

1.- Meterse a lo grande.
Exemples: Hofmann & LaRoche, Wang, Dupont de Nemors (Naylon), o Apple.
2.- Golpear donde nadie ha golpeado.
2.1.- Imitació creativa (IBM)
2.2.- Judo empresarial innovador (Sony – Walkman – solucions a noves o inaudites necessitats).
3.- Encontrar y ocupar nichos ecológicos especializados.
3.1.- La estrategia del peaje.
3.2.- Especialització.
3.3.- Mercat especialitzat. Pioners/eres.
Exemple: American express, servei mundial.

LA necessitat de les persones de sentir-se integrades en un grup social.
D'altres necessiten desfer-se'n d'aquest grups, d'aquesta tendencia.
Implicar al teu entorn en les teves necessitats a vegades te efectes nocius.
Hi ha molta gent, cada cop més, a la que no li cal aquesta integració i potser es sent més agust amb aquestes "ales alienatories". Però en realitat és una altre via d'escapament,  en realitat és una manera més d'integrar-se,.....se diferent, diferenciar-se?


Normalment ens sol agradar anar al mateix restaurant de sempre i demanar allò que tant ens agrada, amb això estem segurs de acomplir les nostres necessitats: ens encanta tenir allò que esperem, aquesta seguretat ambiental, racional. Trobar allò que cerques en el moment precís. L'ordre ens saneja la ment, ens lliura...ens omple.

En ocasions veiem monstres, fets per la imaginació, deia en Goya.
En ocasions decidim fer petits canvis, busquem trobar allò que ens sorprengui i explorar-nos.
Buscar un nou restaurant, nou, diferent, únic. Ens agrada ser els primers, els conquistadors. De fet aquest "do" de ser pioners la nostra societat ho troba genial, innovar, descobrir, crear... fussionar i plorar son dues capacitats intrínsecaments humanes (cap ésser viu, diuen, que ho pot fer, només els humans amb cervell).

Associació d'idees... creació, originalitat. Inclús per robar.


ESTRATEGIES QUE PROVABLEMENT FRACASARAN 


- LES QUE NO TENEN EN COMPTE A LES PERSONES / HUMANITAT
- LES QUE ES CONFONEN AMB TÀCTIQUES I OBJECTIUS

- LES QUE ES BASEN EN LA IMITACIÓ, CÒPIA, ETC
- LES DISENYADES AMB REACCIÓ TARDIA DAVANT REALITATS QUE JA HAN CANVIAT, I QUE, QUAN S'INTENTI IMPLANTAR LA REACCIÓ TARDIA JA HAURÀN TORNAT A CANVIAR.

 - LES CONFIGURADES ENTORN A UN AFÓRMULA MÀGICA, APLICADES COM AXIOMES SENSE ADAPTAR-SE REALMENT.
- LES QUE EXTRAPOL.LEN EL PASSAT PER PLANIFICAR EL FUTUR, SEMPRE S'HA DE MIRAR ENDAVANT.
- LES QUE PROJECTEN EL FUTUR AMB MASSA SUMA DE CERTESES.

( MAI ENS PODEM BANYAR DUES VEGADES AL MATEIX RIU, TOT CANVIA, I RÀPID, DONA LA VOLTA, EVOLUCIONA, HAS D'ESTIMAR EL CANVI TANT COM L'HAS POGUT ODIAR...


 

La originalitat és a l'origen, Gaudí.

Perquè com deia en Eisntein, si tot fos dirigit per la raó no ens sorprendríem de res.