Vés al contingut principal

Les menines i els somnis.

Fa uns quants anys que vaig visitar el museu Picasso de Barcelona, durant l'exposició dels cartellistes francesos de l'època de Toulouse Lautrec, Casas, etc.
El gos que Picasso va representar era el més graciós de tot.
Tota la sèrie de traspàs de Las Meninas de Velázquez a Picasso. Veure els dos quadres un al costat de l'altre.
I és que no hi ha res més que cerqui l'art que provocar o inspirar a que una altre ésser tingui sensacions amb allò que li transmet una obra d'art. Això és el que busquen, el que busquem, comunicar. Més encara s'aconsegueix si a més aquesta persona subjecte del verí del teu art es commou i té la necessitat de buscar-te amb la seva forma d'expressar-se. Vol trobar-te en el temps mitjançant el color, les ombres, la llum i les mirades de les figures representades.
Dalí també es va obsessionar amb L'Angelus de Millet, i va intentar transmetre allò que a ell li suggeria la parella estàtica al camp de blat. Dalí somniava amb aquell quadre després de veure-ho.
L'art absorbeix l'ànima. El cos desapareix, després dels colors, solament queda dir que vols sentir el neguit de cridar, està acabat!Els teus dits sembla que s'allarguen i volen seguir fent rodar el pinzell, pots seguir per entre les cuixes teves o alenes. No pots parar. L'emoció és tan immensa que no s'acaba mai, fins que no tornis a tenir un altre tros de tela blanca al davant.
I sí que passa, de vegades,t'emociona alguna fotografia, alguna pintura, alguna cosa que puguis trobar-te a la nostra realitat "multimèdia pop-art" que ens envolta plenament. Normalment la música aconsegueix transportar-me molt a dins de mi mateixa, m'endinsa en els meus records i els manipula amb els desitjos que somnio cada nit, per crear-me la meva pròpia realitat.
Després és interessant el possicionament estratègic de les figures de Las Meninas conformant una constel.lació, la de "Corona Borealis" i un seguit de connotacions astronòmiques que van capficar a Picasso, a possar-se mil vegades d'esquenes al quadre, mirant-lo a travé del mirall que hi havia davant. Va ser el seu malson.
Els ulls cegats, camines i potser passi un cotxe i de sobte desapareguis.
Deia la meva mare, que quan era petita, va estar un any a un col.legi internada, que hi havia a la seva habitació multitudinària ment compartida una nena que acostumava a saltar de llit en llit m'entres cantava. Un dia va caure sobre una nena de cop, que dormia plàcidament, i aquesta nena va començar a dir coses estranyes. Se la van portar les monges, deien que s'havia quedat atrapada en el somni per a la resta de la seva vida.

7.8.7 jud

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

escribir para disfrutar

la aplicación móvil para escribir en Blogger ha cambiado y ahora no puedo reeditar contenido guardado en "borrador", solamente publicarlo... Así se me quitan un poco las ganas de escribir a gusto aquí... siempre me gusta releer y modificar lo escrito antes de darle al "ok".... no se lo que significa que te acompañen o que te esperen.... no se que es que me vean marchar... hasta dónde.... hasta cuándo.....
¿por qué escribir aquí?
No es por ningún objetivo, ya que eso supondría condenarme a los deseos de mi ego; quizás será por un propósito vital que me acerca un poco más a mi alma... seguir enganchada a una pantalla después de 9 horas produciendo en digital... también echa para atrás...
desaparecen los blogs personales y auténticos... mucha gente ha abandonado sus blogs... y da pena... estamos muy ocupadas parece...
escribir por y para mi... ese es el propósito del alma... para entenderme un poco mejor... escribir para disfrutar... muchos escriben sobre lo que temen…

el amor en tiempos de frikis

*frases de frikis:
"Se me ha caido la ceniza del cigarro en el vino"
" Sangre de unicornio, he ido esta mañana de caza y mira...luego dirán que no existen!"
"- Tu problema es que siempre le das la razón a los gilipollas
- Tienes razón ...."
"Un minuto de ruido por los vivos. Un minuto de eclosión wagneriana por lo corpóreo. Por lo que todavía se rompe e inhala del Mundo."
...entran al metro... está lleno... el vagón... ahora ya no me dará miedo escribir la palabra solo sabiendo que va sin acento... se miran de mi y se ríen... con esa sonrisa rara que comparten los frikis expertos en informática... de sistemas... miran ligeramente para un lado se intentan tapar la boca intentando evitar salpicar con la saliva producto de tener en su día aparatos en los dientes... 
uno mira al otro con ojos de deseo y cariño... 
lo veo a través de las gafas de su compañero el cuál tengo muy cerca... este sonríe a su vez de manera similar... después de escuchar l…

humildemente prefiero jugar

nadie puede vivir solo en este mundo... (dice un señor en una terraza de un bar...)tengo un agujero en el zapato...
me recuerda a un cómic que leí de Mortadelo y Filemón explicando para niños/as "la historia del dinero"......salía un hombre con un zapato con un agujero... tenía dinero... pero los zapatos valían más de lo que tenía...
entonces el hombre encontraba trabajo y tenía más dinero aún, iba a la tienda y el zapato también era más caro... total que se quedaba sin zapato...entonces explicaba el cuento que si el hombre hubiera metido su dinero en el banco podría haber pedido un pequeño préstamo para comprarlos... y así tendría el dinero y los zapatos...en ese momento...la cosa está en que ahora las cosas tienden a bajar de precio... algunas no... como la mayoría de inmuebles... o el oro, o el petróleo... que pueden bajar pero suelen volver a subir... según las reservar y la demanda y la oferta que haya...lo demás adquiere valor según los valores emocionales que aporte y…